COVID- 19

Geplaatst op maandag 23 maart 2020

Update donderdag 9 juli 2020

In verband met het COVID-19 virus ondernemen wij diverse maatregelen binnen ons Gezondheidscentrum. Met deze maatregelen willen wij de continuïteit van zorg waarborgen maar ook verdere verspreiding van het virus zoveel mogelijk voorkomen.

Mogelijke besmetting

Indien u vermoedt dat u het Coronavirus heeft, is het belangrijk dat u niet naar het gezondheidscentrum toe gaat in verband met mogelijke besmetting.

Blijf thuis bij een van de volgende klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging (tot 38 graden) of koorts (meer dan 38 graden).

Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft. U hoeft de huisarts niet te bellen.

Bel wel direct de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van onderstaande punten voor u klopt:

-Ga NIET naar de huisarts toe.

-Voor kinderen zijn de adviezen hetzelfde als voor volwassenen.

-Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft:

De corona-vragentest geeft u op een makkelijke manier informatie en advies over corona:

https://www.thuisarts.nl/vragentest/corona

        Wij beperken ons nog steeds tot het verlenen van noodzakelijke zorg.     

      Dit houdt in dat sommige afspraken worden uitgesteld of telefonisch afgehandeld.

      Afspraken met de POH-S of POH GGZ vinden voorlopig telefonisch of in overleg op de praktijk plaats.

     Algemeen huisartsenpraktijk

Indien u een afspraak heeft, verzoeken wij u maximaal 5 minuten voorafgaand aan uw afspraak te komen, en indien mogelijk alleen te komen.

Door de toenemende drukte in de wachtkamer/centrale hal is het niet mogelijk om de anderhalve meter maatregel te handhaven. Wij verzoeken u daarom om een mondkapje te dragen bij binnenkomst van ons Gezondheidscentrum. 

De mondkapjes dient u zelf mee te nemen.

Tevens zijn er routeborden en looplijnen aangebracht. Om de anderhalve meter afstand te kunnen bewaren is het belangrijk dat u de aanwijzingen opvolgt. Ook dient u zich in de centrale hal te melden bij de balie.

​​Apotheek is geopend. Het maximaal aantal patienten dat in de publieksruimte van de apotheek mag zijn, is vijf. Bij meer dan vijf wachtenden verzoeken wij u buiten voor het pand te wachten, Wanneer u vermoedt dat u het Corona Virus hebt, overleg telefonisch met ons over de mogelijkheid tot Medicijnkluis of bezorging. Herhaalrecepten die u in huis hebt, kunt u aanvragen per mail apotheek.lewenborg@nl.boots.com of telefonisch via 050-5412044.  

praktijk is geopend (telefonisch en via mail). Kijk voor meer informatie op www.fysiotherapielewenborg.nl

De praktijk is geopend. Telefoon: 050-5419100. Mail: info@logopedischcentrum.nl.

Meer informatie op www.logopedischcentrum.nl.  

Afspraken vinden telefonisch, middels videoconsulten plaats of bij intakegesprekken in overleg op de praktijk.

Afspraken vinden plaats middels videoconsulten/beeldbellen of telefoon of in overleg op de praktijk. In spoedgevallen en bij intakegesprekken zal in overleg een passende oplossing worden gezocht.

 

Afspraken vinden telefonisch plaats of middels videoconsulten of in overleg op de praktijk. In spoedgevallen en bij intakegesprekken zal in overleg een passende oplossing worden gezocht.

Met ingang van 17 juli is de locatie van het Gezondheidscentrum Lewenborg geopend op vrijdagochtend van 8:00 uur-10:00 uur op afspraak.

Kijk voor meer informatie op https://www.certe.nl/afspraak-maken

 Verleent verloskundige zorg volgens de huidige Corona richtlijnen. Zie voor meer informatie 

 www.verloskunde-lavie.nl

               start in overleg weer op. Voor vragen kunt u terecht bij wouter.wever@wij.groningen.nl 

               of bellen met het nummer van uw huisarts.

 

Voor vragen of informatie kunt u telefonisch contact opnemen met het landelijke                        

        telefoonnummer 0800- 1351(dagelijks bereikbaar van 08:00 - 20:00 uur) 

        Ook kunt u de volgende sites raadplegen:

        www.thuisarts.nl

        www.RIVM.nl

        www.Rijksoverheid.nl/corona

Vanwege het coronavirus worden in het hele land maatregelen genomen. Ook in ons gezondheidscentrum. Dat is nodig voor de veiligheid en de gezondheid van onze patiënten en van onze medewerkers. Het is belangrijk dat we ons allemaal aan de maatregelen houden. En dat we er begrip voor hebben als we daardoor soms iets langer moeten wachten. Wees aardig voor elkaar en voor onze medewerkers. Alleen samen houden we corona onder controle!

Onze coronaregels
 Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op een bezoek aan ons gezondheidscentrum, zetten we hier onze coronaregels op een rij. Wij vragen u dringend om deze regels goed op te volgen.

Check bij binnenkomst
 Bij binnenkomst vragen we u of u niet verkouden bent, koorts hebt of moet hoesten. En of u geen contact hebt gehad met patiënten die besmet zijn met het coronavirus.
 
Alleen op afspraak
 Zonder afspraak kunt u nu niet naar ons gezondheidscentrum. Belt u dus eerst om een afspraak te maken. Alleen naar de apotheek kunt u zonder afspraak. Maar met klachten blijft u natuurlijk thuis. U kunt de apotheek dan bellen over het bezorgen van uw medicijnen of het gebruik van de medicijnkluis.

Wc’s gesloten

Loop niet zomaar ons gebouw in, bijvoorbeeld om de wc’s te gebruiken. Die zijn momenteel afgesloten.

Kom alleen en niet te vroeg
 Kom pas vijf minuten van tevoren naar uw afspraak. Als u veel te vroeg bent, vragen we u om buiten te wachten. Kom ook het liefst alleen. We spreiden onze patiënten zoveel mogelijk over de dag. Zo zorgen we samen dat het niet te druk wordt in ons gebouw.

Minder plek in wachtkamers
 In onze wachtkamers staan minder stoelen, zodat we anderhalve meter afstand kunnen houden. Daardoor is er minder plek in de wachtkamers en wordt u soms in de centrale hal opgehaald. Er kan u verzocht worden een mondkapje te dragen. Deze dient u zelf mee te nemen. 

Looproutes
 Om te voorkomen dat mensen te veel door elkaar lopen, hebben we in het hele gebouw looproutes gemaakt. Wilt u deze looproutes volgen?

Apotheek: maximaal 5 mensen

In de apotheek is maar plek voor 5 mensen. Bij een langere rij moet u buiten het gebouw wachten. #doeslief

 Tot slot: we komen alleen veilig door deze crisis als we de regels en de instructies van onze medewerkers goed uitvoeren. Laten we daarbij rekening houden met elkaar en vriendelijk blijven. Een glimlach werkt altijd beter dan een boze blik!

 

 

 

Verder naar de website

Wij maken op onze website gebruik van Google Analytics.
Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig.

accepteer
weiger

Meer informatie hierover kunt u hier lezen.

Contactinformatie

Een doorverwijzing door een zorgverlener van Gezondheidscentrum Lewenborg is niet vereist. U kunt ook zelf contact opnemen met de welzijnscoach:
wouter.wever@wij.groningen.nl
U kunt u ook aanmelden bij de balie van de huisartsenpraktijk of bellen met het nummer van uw huisarts.

WELZIJN OP RECEPT

Bij verlies, ziekte, ontslag of een andere ingrijpende gebeurtenis kan het moeilijk zijn zelf weer een goede draai aan uw leven te geven. Misschien heeft u daardoor ook lichamelijke of psychische klachten. U wilt er wel iets aan doen, maar weet niet goed hoe. Welzijn op Recept kan dan een uitkomst zijn. Uw huisarts of een andere zorgverlener kan u daarvoor verwijzen naar de welzijnscoach in het gezondheidscentrum, Wouter Wever. 


Voor wie is Welzijn op recept?

Welzijn op recept kan u helpen als u
• ervaart dat u iets mist in het leven;
• zich nutteloos voelt (door bijv. werkloosheid);
• zich niet gelukkig voelt;
• zich eenzaam voelt of weinig onder de mensen komt;
• slecht slaapt of zich constant moe en overvraagd voelt;
• angstig of somber bent;
• andere psychosociale klachten heeft

Welzijn op recept is voor alle patiënten van Gezondheidscentrum Lewenborg. 


Wat doet de welzijnscoach?

In een adviesgesprek kijkt de welzijnscoach samen met u wat u in uw dagelijks leven kunt doen om te zorgen dat u zich beter voelt. Samen met u stelt hij een persoonlijk “arrangement” op van activiteiten die u kunt ondernemen om weer grip op uw leven te krijgen. Afhankelijk van wat u leuk vindt en waar u goed in bent, en rekening houdend met uw financiële situatie. Misschien ziet u er tegenop om zelf ergens naartoe toe gaan of vindt u het moeilijk contacten te leggen. In dat geval kan de welzijnscoach iemand inschakelen om u een steuntje in de rug te geven.

Welke activiteiten kunnen u helpen?

De welzijnscoach is op de hoogte van activiteiten op allerlei gebied, bij u in de buurt of elders in de stad. Het kan gaan om groepsactiviteiten of om één op één contacten. U kunt hierbij onder meer denken aan cursussen volgen, actief worden in een vereniging, in de wijk, in de politiek, etc. Of aan sporten en creatief bezig zijn. 


Meer weten over Welzijn op recept in Lewenborg?
download de folder 

Een  afspraak maken?

Neem contact op met uw huisarts of met de welzijnscoach: wouter.wever@wij.groningen.nl
De gesprekken met de welzijnscoach zijn gratis.

 

Welzijn op Recept in Lewenborg: de cijfers 

 
Het experiment Welzijn Op Recept in Lewenborg is twee jaar gevolgd door PRO-MPT Interim Management & Consultancy en Onderzoek en Statistiek Groningen. Het cijfermateriaal over de periode april 2015 tot en met december 2016 is te lezen in de Factsheet Welzijn op Recept in Lewenborg.

Welzijnscoach Wouter Wever in de media
 

Welzijnscoach Wouter Wever was 29 mei te horen op Radio Noord.

 Beluister het interview op de website van Radio Noord

Of lees hier de samenvatting van het interview