COVID- 19

Geplaatst op maandag 23 maart 2020

Update donderdag 9 juli 2020

In verband met het COVID-19 virus ondernemen wij diverse maatregelen binnen ons Gezondheidscentrum. Met deze maatregelen willen wij de continuïteit van zorg waarborgen maar ook verdere verspreiding van het virus zoveel mogelijk voorkomen.

Mogelijke besmetting

Indien u vermoedt dat u het Coronavirus heeft, is het belangrijk dat u niet naar het gezondheidscentrum toe gaat in verband met mogelijke besmetting.

Blijf thuis bij een van de volgende klachten: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging (tot 38 graden) of koorts (meer dan 38 graden).

Blijf thuis tot u 24 uur geen klachten heeft. U hoeft de huisarts niet te bellen.

Bel wel direct de huisarts of huisartsenpost als 1 of meer van onderstaande punten voor u klopt:

-Ga NIET naar de huisarts toe.

-Voor kinderen zijn de adviezen hetzelfde als voor volwassenen.

-Probeer te voorkomen dat u het coronavirus krijgt of aan anderen geeft:

De corona-vragentest geeft u op een makkelijke manier informatie en advies over corona:

https://www.thuisarts.nl/vragentest/corona

        Wij beperken ons nog steeds tot het verlenen van noodzakelijke zorg.     

      Dit houdt in dat sommige afspraken worden uitgesteld of telefonisch afgehandeld.

      Afspraken met de POH-S of POH GGZ vinden voorlopig telefonisch of in overleg op de praktijk plaats.

     Algemeen huisartsenpraktijk

Indien u een afspraak heeft, verzoeken wij u maximaal 5 minuten voorafgaand aan uw afspraak te komen, en indien mogelijk alleen te komen.

Door de toenemende drukte in de wachtkamer/centrale hal is het niet mogelijk om de anderhalve meter maatregel te handhaven. Wij verzoeken u daarom om een mondkapje te dragen bij binnenkomst van ons Gezondheidscentrum. 

De mondkapjes dient u zelf mee te nemen.

Tevens zijn er routeborden en looplijnen aangebracht. Om de anderhalve meter afstand te kunnen bewaren is het belangrijk dat u de aanwijzingen opvolgt. Ook dient u zich in de centrale hal te melden bij de balie.

​​Apotheek is geopend. Het maximaal aantal patienten dat in de publieksruimte van de apotheek mag zijn, is vijf. Bij meer dan vijf wachtenden verzoeken wij u buiten voor het pand te wachten, Wanneer u vermoedt dat u het Corona Virus hebt, overleg telefonisch met ons over de mogelijkheid tot Medicijnkluis of bezorging. Herhaalrecepten die u in huis hebt, kunt u aanvragen per mail apotheek.lewenborg@nl.boots.com of telefonisch via 050-5412044.  

praktijk is geopend (telefonisch en via mail). Kijk voor meer informatie op www.fysiotherapielewenborg.nl

De praktijk is geopend. Telefoon: 050-5419100. Mail: info@logopedischcentrum.nl.

Meer informatie op www.logopedischcentrum.nl.  

Afspraken vinden telefonisch, middels videoconsulten plaats of bij intakegesprekken in overleg op de praktijk.

Afspraken vinden plaats middels videoconsulten/beeldbellen of telefoon of in overleg op de praktijk. In spoedgevallen en bij intakegesprekken zal in overleg een passende oplossing worden gezocht.

 

Afspraken vinden telefonisch plaats of middels videoconsulten of in overleg op de praktijk. In spoedgevallen en bij intakegesprekken zal in overleg een passende oplossing worden gezocht.

Met ingang van 17 juli is de locatie van het Gezondheidscentrum Lewenborg geopend op vrijdagochtend van 8:00 uur-10:00 uur op afspraak.

Kijk voor meer informatie op https://www.certe.nl/afspraak-maken

 Verleent verloskundige zorg volgens de huidige Corona richtlijnen. Zie voor meer informatie 

 www.verloskunde-lavie.nl

               start in overleg weer op. Voor vragen kunt u terecht bij wouter.wever@wij.groningen.nl 

               of bellen met het nummer van uw huisarts.

 

Voor vragen of informatie kunt u telefonisch contact opnemen met het landelijke                        

        telefoonnummer 0800- 1351(dagelijks bereikbaar van 08:00 - 20:00 uur) 

        Ook kunt u de volgende sites raadplegen:

        www.thuisarts.nl

        www.RIVM.nl

        www.Rijksoverheid.nl/corona

Vanwege het coronavirus worden in het hele land maatregelen genomen. Ook in ons gezondheidscentrum. Dat is nodig voor de veiligheid en de gezondheid van onze patiënten en van onze medewerkers. Het is belangrijk dat we ons allemaal aan de maatregelen houden. En dat we er begrip voor hebben als we daardoor soms iets langer moeten wachten. Wees aardig voor elkaar en voor onze medewerkers. Alleen samen houden we corona onder controle!

Onze coronaregels
 Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op een bezoek aan ons gezondheidscentrum, zetten we hier onze coronaregels op een rij. Wij vragen u dringend om deze regels goed op te volgen.

Check bij binnenkomst
 Bij binnenkomst vragen we u of u niet verkouden bent, koorts hebt of moet hoesten. En of u geen contact hebt gehad met patiënten die besmet zijn met het coronavirus.
 
Alleen op afspraak
 Zonder afspraak kunt u nu niet naar ons gezondheidscentrum. Belt u dus eerst om een afspraak te maken. Alleen naar de apotheek kunt u zonder afspraak. Maar met klachten blijft u natuurlijk thuis. U kunt de apotheek dan bellen over het bezorgen van uw medicijnen of het gebruik van de medicijnkluis.

Wc’s gesloten

Loop niet zomaar ons gebouw in, bijvoorbeeld om de wc’s te gebruiken. Die zijn momenteel afgesloten.

Kom alleen en niet te vroeg
 Kom pas vijf minuten van tevoren naar uw afspraak. Als u veel te vroeg bent, vragen we u om buiten te wachten. Kom ook het liefst alleen. We spreiden onze patiënten zoveel mogelijk over de dag. Zo zorgen we samen dat het niet te druk wordt in ons gebouw.

Minder plek in wachtkamers
 In onze wachtkamers staan minder stoelen, zodat we anderhalve meter afstand kunnen houden. Daardoor is er minder plek in de wachtkamers en wordt u soms in de centrale hal opgehaald. Er kan u verzocht worden een mondkapje te dragen. Deze dient u zelf mee te nemen. 

Looproutes
 Om te voorkomen dat mensen te veel door elkaar lopen, hebben we in het hele gebouw looproutes gemaakt. Wilt u deze looproutes volgen?

Apotheek: maximaal 5 mensen

In de apotheek is maar plek voor 5 mensen. Bij een langere rij moet u buiten het gebouw wachten. #doeslief

 Tot slot: we komen alleen veilig door deze crisis als we de regels en de instructies van onze medewerkers goed uitvoeren. Laten we daarbij rekening houden met elkaar en vriendelijk blijven. Een glimlach werkt altijd beter dan een boze blik!

 

 

 

Verder naar de website

Wij maken op onze website gebruik van Google Analytics.
Hiervoor hebben wij uw toestemming nodig.

accepteer
weiger

Meer informatie hierover kunt u hier lezen.

Klantervaringsonderzoek gezondheidscentrum Lewenborg

Wat vinden cliënten eigenlijk van Gezondheidscentrum Lewenborg? Zijn ze tevreden, hebben ze aanmerkingen of wensen? Om dat uit te zoeken vroeg het gezondheidscentrum een aantal van hen anoniem een vragenlijst in te vullen. De resultaten van dit klantervaringsonderzoek zijn nu bekend.

Klantervaringsonderzoek binnen het gezondheidscentrum is niet nieuw. Maar tot nu toe gingen de vragen over een bepaalde groep zorgverleners, bijvoorbeeld huisartsen, apotheek, fysiotherapie. Om te voorkomen dat de vragenlijsten te lang werden, werden er geen vragen gesteld over het gezondheidscentrum zelf. Nu heeft een aantal mensen een vragenlijst beantwoord die alleen maar over het gezondheidscentrum ging. 

Beoordeling gezondheidscentrum

In het onderzoek werden algemene vragen gesteld over het centrum, onder meer over de informatievoorziening, telefonische bereikbaarheid en wachtkamer.

Hieronder het gemiddelde van de gegeven rapportcijfers:
 

informatie website 7,6
folders 7,8
telefonische afspraak maken  7,3
bereikbaarheid 8,0
wachtkamer 7,7

Beoordeling zorgprogramma’s

Het gezondheidscentrum biedt speciale zorgprogramma’s, een samenhangend hulpaanbod voor mensen met een bepaalde aandoening. Deelnemers aan de zorgprogramma’s Astma en COPD, Diabetes II, en Hart- en vaatziekten gaven over onder andere hun mening over: de informatie over het zorgprogramma, de samenwerking tussen de verschillende zorgverleners en het effect van de behandeling. 

De gemiddelde rapportcijfers voor alle zorgprogramma's samen:
 

informatie over het zorgprogramma 7,9
medisch dossier en zorgplan 7,7
samenwerking verschillende zorgverleners 7,5
informatie over medicijngebruik 7,7
effect van de behandeling 7,7

Verbeterpunten

Er zijn ook zinvolle verbeterpunten genoemd. De samenwerking tussen huisartsen en apothekers kan beter, en ook de zorgafstemming tussen de verschillende zorgverleners. Dat zijn punten die het gezondheidscentrum zeker ter harte neemt. 

Ook uw mening geven?

Over twee of drie jaar komt er weer een klantervaringsonderzoek. Wellicht wordt u daarvoor benaderd. Heeft u nu geen vragenlijst gekregen, maar wilt u wel een reactie geven? Dat kan altijd via onze website.